wtf-header-desktop

What The Fanta

Fanta

Fanta komt elk jaar met de vernieuwde 'What The Fanta'. Dit is een kleurrijk drankje waarvan de verrassende smaak (of eigenlijk smaken) niet op de verpakking staat en nergens te achterhalen is. Ook in 2021 kwam Fanta met een nieuw, blauw drankje en vroegen ze ons een verrassende, maar gepersonaliseerde sample activatie te bedenken die aansloot bij de wereldwijde online detectiveserie Flavours Unsolved.

Met de wereld in lockdown, waar fysieke contactmomenten not-done waren, hadden we een behoorlijke uitdaging voor de boeg om zo'n sample activatie zo persoonlijk mogelijk te maken. Precies daarom gooiden we het over een andere boeg en bedachten we een online YouTube-serie: Unfolding Flavours. In de zes afleveringen van Unfodling Flavours zoomt rapper Leafs in op de gebeurtenissen van de wereldwijde dective serie, nodigd hij verschillende influencers uit en doet hij een hoop proefjes om op die manier achter de smaak te komen. Zie het als de Mol Talk na Wie Is De Mol of de Island Talk na Temptation Island.

wtf-nonwide-desktop

Naast een online serie deden we nog veel meer. Zo plaatsten we rebussen in openbare ruimtes waar subtiele hints naar de smaken werden gegeven en maakten Leafs en Sem van Dijk een heuse rap over het smaakmysterie. We pasten zelfs een volledig covid-proof samplingstrategie toe: we lieten proefverpakkingen achter bij supermarktkantines, waar de jongerendoelgroep werkt. We voorzagen webshopbestellingen van relevante webshops voor jongeren van een What The Fanta sample en we bezorgden samplepakketten zelfs bij jongeren aan de deur, zodat ze deze zelf konden proeven met hun vrienden.

Uiteindelijk gingen de resultaten 'through the roof'! De verkoop in de winkel was niet te stoppen, waardoor Fanta zelfs met lege schappen achterbleef, en de merkbekendheid en merkliefde waren hoger dan ooit tevoren. Benieuwd naar alle andere resultaten? Bekijk de case video hieronder!

wtf-wide-desktop

De activatie resulteerde uiteindelijk niet alleen in goede resultaten voor het merk, maar ook in goede resultaten voor ons als reclamemakers. We gingen ervandoor met een flinke lijst nominaties en sleepten zelfs een aantal bekende reclameprijzen binnen.

More work ⬇️

EasyToys
FantaHalloween-header-desktop
wtf-header-desktop
hm-header-desktop
themaze-header-desktop
depraktijk-header-desktop

Jim van de Sande © 2024