themaze-header-desktop

The Maze

Samsung

Elk jaar komt Samsung met een nieuwe telefoon in de Galaxy serie. Via een grote wereldwijde campagne, die in een botanisch thema was gegoten, lanceerden ze dit jaar de nieuwe Samsung Galaxy S23. Wat maakt deze telefoon zo speciaal? De camera! Deze had een resolutie van 200 megapixels, een unieke Nightography modus en een perfecte selfie modus. Het was aan ons om een fysieke merkactivatie te bedenken waarbij Gen Z op een interactieve manier kennis kon maken met de telefoon en de drie bijbehorende specificaties.

Natuurlijk konden we de doelgroep gewoon de nieuwe telefoon in handen geven om de unieke specificaties te ervaren, maar dat zou ook saai zijn. Dus gaven we onszelf de uitdaging: Kunnen we ze de specificaties van deze nieuwe telefoon laten ervaren zonder dat ze de telefoon in handen hebben? Kunnen ze daarvoor hun eigen telefoon gebruiken? Ja! Met behulp van een speciaal ontwikkelde Samsung S23 Snapchat-filter konden ze zich een weg banen door een doolhof om de drie specificaties van deze nieuwe telefoon op een unieke manier te ontdekken en leuke prijzen te winnen.

themaze-nonwide-desktop

Maar hoe werkte dat? Bij de ingang van het doolhof hoefde je alleen maar een Snapcode te scannen om de speciale Samsung S23 Snapchat-filter te openen. Daarin kon je lezen dat je tussen de bladeren van het doolhof moest zoeken naar drie verborgen S23-telefoons. Had je er een gevonden? Dan kon je hem scannen met de Snapchat-filter en kwam een van de specificaties via augmented reality tot leven. Tegelijkertijd verzamelde je een letter. Uiteindelijk waren er dus drie specs om te ontdekken en drie letters om te verzamelen. Kon je bij de uitgang bewijzen dat dat gelukt was? Dan mocht je een van de deuren van de prijzenkast openen om te zien wat je gewonnen had. Van bloemzaadjes tot de nieuwe Galaxy S23 telefoon, iedereen viel in de prijzen!

themaze-wide-desktop

Al tijdens de conceptfase van de activatie was de klant zo enthousiast over het idee dat ze meteen besloot om ook Samsung België aan te haken. Waar we in eerste instantie maar twee dagen zouden activeren en slechts in één Nederlandse stad, hebben we uiteindelijk maar liefst 8 steden in Nederland en België bezocht waar we 3 dagen per stad stonden.

More work ⬇️

EasyToys
FantaHalloween-header-desktop
wtf-header-desktop
hm-header-desktop
themaze-header-desktop
depraktijk-header-desktop

Jim van de Sande © 2024