EasyToys

Time for better toys

EasyToys

Alles wat ook maar iets te maken heeft met seks wordt direct gebanned in social-advertising-wereld. Je kunt je voorstellen dat het voor een merk als EasyToys, wat zich volledig focust op de verkoop van seksspeeltjes en andere erotische attributen, een hele uitdaging is om digitaal te adverteren. Aan mij de vraag hoe zij hier creatief mee om konden gaan, zodat zij wel online konden gaan adverteren. Hoe laten we seksspeeltjes zien als we ze niet kunnen laten zien?

Er heerst nog steeds een enorm taboe op de aanschaf van seksspeeltjes. Vreemd eigenlijk, want de behoefte is er wel. En dat is precies de reden waarom veel mensen naar huis-, tuin- en keukengerei grijpen om toch tot een hoogtepunt te komen. Van komkommer-dildo’s tot spankspatels, je kunt het zo gek niet verzinnen. Maar daar zijn ze natuurlijk niet voor gemaakt en dat wil nog wel eens mis gaan. Ik zal je de doktersverhalen besparen. EasyToys ziet dat graag anders en daarom is het ‘time for better toys’.

easytoys-nonwide-desktop

Zie je een online advertentie van een supermarkt met een afbeelding van een komkommer? Dan kun je er vanuit gaan dat de komkommers in de aanbieding zijn. Zie je online advertentie van EasyToys met een komkommer en de regel ‘Time for better toys’? Dan weten jij en ik dat daar iets anders mee wordt bedoeld. En dat is precies wat een online algoritme niet ziet.

Middels verschillende advertenties, met allerlei DIY-seksspeeltjes, leidden wij onze doelgroep naar een persoonlijkheidstest waarin je jouw voorkeuren op het gebied van DIY-seksspeeltjes kon aangeven. Op basis van jouw keuzes werd op de achtergrond jouw perfecte seksspeeltje bepaald. En daar kreeg je dan ook nog eens korting op! Liet je je gegevens achter? Dan maakte je ook nog eens kans op €150,- EasyToy-shoptegoed!

easytoys-wide-desktop

Uiteindelijk is het gelukt om een vorm te vinden voor EasyToys om op hun socials te kunnen adverteren zonder direct gebanned te worden. Daarnaast heeft de persoonlijkheidstest ook enorm goed geconverteerd, met een conversiepercentage van bijna 30%!

More work ⬇️

EasyToys
FantaHalloween-header-desktop
wtf-header-desktop
hm-header-desktop
themaze-header-desktop
depraktijk-header-desktop

Jim van de Sande © 2024