hm-header-desktop

Wear that feeling

H&M

We kennen allemaal H&M, maar over het algemeen shoppen er nog steeds meer vrouwen dan mannen. H&M wil daar graag verandering in brengen: ze willen meer top-of-mind worden bij de mannelijke doelgroep. Daarom lanceerden ze de enigszins humoristische wereldwijde campagne 'Wear that feeling'. Het idee erachter? Kleren maken de man, ongeacht het moment. H&M vroeg ons om de wereldwijde campagne en deze gedachtengang te lokaliseren in de vorm van videocontent. Videocontent die de jongere, mannelijke doelgroep hier in Nederland aanspreekt.

En bij wie trek je dan aan de bel? Bij Daan Boom natuurlijk! Hij was niet voor niets de best geklede man van 2018. Samen met zijn vrienden Tobias Camman en Jasper Demollin weet hij al geruime tijd dezelfde doelgroep als die van H&M te raken en vooral te vermaken met de juiste dosis humor. Dat ze niet vies zijn van een kleine sponsordeal laten ze maar al te graag, op een grappige manier, doorklinken in hun content. Precies in hun sweet spot kwamen we met de content serie "Wear that feeling: the challenge," waarin Daan de andere twee mannen de opdracht gaf zich te kleden voor een specifiek, ogenschijnlijk normaal, moment...

hm-nonwide-desktop

Natuurlijk was dat ogenschijnlijk normale moment niet zo normaal als het aanvankelijk leek. 'The Presentation' werd een spreekbeurt voor een basisschoolklas, 'The Club' werd een boksclub en 'The High Dinner' eindigde met een spannende abseil van de Euromast. Natuurlijk waren de mannen daar niet op gekleed.

Ze moesten zich niet alleen kleden voor het moment, maar ook een taak uitvoeren in hun vers geselecteerde H&M-kleding. Zo moest Jasper in aflevering 1 een spreekbeurt houden over korfbal en Tobias over de blobvis. Uiteraard zonder enige voorbereiding. Dit resulteerde in een klas vol jolige kinderen. In aflevering 2 moesten de mannen het tegen elkaar opnemen in de boksring en in aflevering 3 moesten de mannen, zoals hierboven vermeld, abseilen van de Euromast. Jaspers hoogtevrees was duidelijk te zien aan de bleekheid op zijn hoofd toen hij eenmaal beneden was. Benieuwd naar de afleveringen? Check ze hieronder!

hm-wide-desktop

Challenge 01 - The 'Presentation'

Challenge 02 - The 'Club'

Challenge 03 - The 'High' Dinner

Na drie draaidagen vol lachen, gieren en brullen leverden we, via het YouTube-kanaal van Daan Boom, de drie video's op. In totaal resulteerde dit in meer dan 200K views en 30K likes. De kracht is dat we dicht bij de kern van de bestaande content van deze mannen zijn gebleven en er een merk aan konden toevoegen. Hierdoor voelde het echt als native content voor de doelgroep en lieten we een positieve merkassociatie bij hen achter.

More work ⬇️

EasyToys
FantaHalloween-header-desktop
wtf-header-desktop
hm-header-desktop
themaze-header-desktop
depraktijk-header-desktop

Jim van de Sande © 2024